Cor Kruiver vraagt: "Van de een op de andere dag is de WiFi van het Ziggo-modem niet meer zichtbaar in de lijst met draadloze netwerken op mijn laptop, terwijl het op mijn telefoon nog wel normaal werkt. Hij ziet vele draadloze netwerken, maar niet de mijne. Heb jij enig idee wat de oorzaak kan zijn?"
Antwoord: Aangezien het voorheen wel heeft gewerkt, is het WiFi-netwerk wel door Windows opgeslagen maar wordt hij niet meer getoond. Dit probleem is op te lossen door het betreffende draadloze netwerk met WiFi Profile Manager (download: www.thewindowsclub.com/wifi-profile-manager-windows-8; knop Download File, klik dus niet op één van de vele advertenties!) via een rechter muisklik, optie Remove uit de opgeslagen lijst te verwijderen. Nu het netwerk uit het geheugen is verwijderd, zal het opnieuw door Windows worden gedetecteerd zodat de draadloze verbinding weer op de gebruikelijke manier kan worden ingeschakeld.
© 2001-2024 - Menno Schoone - SchoonePC - Rotterdam - Privacyverklaring